Opis forum
Znaczy podział postaci na:
- Fabularnych
- Mechanicznych
- Mechaniczno-fabularnych
Fabularni, będą ganiani za profilami, kartami postaci itp
Mechaniczni na odwrót, nie będzie ich obowiązywał klimatyczny profil
Mechaniczno-fabularni delegują się na grę taką i taką, czyli dają wszystkim do zrozumienia że grają mechanicznie, ale fabułą nie szydzą i obowiązuje ich profil.
Bo jeśli ktoś chce grać mechanicznie to go klimat męczy. Zatem po co dręczyć takich i uganiać się żeby uzupełnili profil skoro dla nich to udręka? W ten sposób Lor traci graczy a nam chodzi o jak najlepsze dopasowanie gustów dla graczy. Oni nam łaski nie robią że grają więc trza zacząć graczy na lor szanować - tyle
Offline
podział jest dobry chociaż... sami "fabularni" będą mieć nieco nudno. Oznaczałoby to brak opcji takich jak kopanie węgla czy choćby wytapianie sztabek. A z doświadczenia wiem, że fajnie czasem sobie np po labiryncie pochodzić ot tak, coby marnować energię...
Offline
O to mi chodzi... dlatego powinno być tylko fab-mech. i mech, bo skoro i tak ci co są sami fabularni, czasem coś tam gmerają w mechanice... to po co ich jeszcze na dwa dzielić? Najwyżej weźmie sobie immunitet i tyle.
Offline
Z tym się zgodzę. Skoro nie robią profilu i tylko walą mechanicznie, to po co im karczma? ^^ Chyba żeby w piwnicy zrobić "non clima" i tam by mogli włazić
a samych "Fabularnych" nie ma sensu robić, bo i tak byliby tacy sami jak fab.-mech. skoro nikt nie będzie miał ochoty powyłączać im wszystkich funkcji
Offline
może i rzeczywiście lepiej by było na dwa: fab-mech i mech
Mechanicznym nie można zabronić wchodzenia do karczmy bo to będzie "ograniczenie"... po prostu grać tam mogą, niech grają, jak będą spamować lub utrudniać rozgrywkę tym co grają w klimacie, my będziemy ich karać surowiej i tyle. Style są po to żeby nakierować mniej więcej jakie podejście do gry ma dana osoba. A nóż któremuś z mechanicznych zachce się sesji w karczmie to co, reset postaci? Jak będą ograniczeni będą uciekać z krain
Offline
Jestem za tym aby podzielić graczy na
fabularni - tych oczywiście ściągać aby miał dobry, klimatyczny profil i za grę np. w karczmie
mechaniczno-fabularni - też profil ale już nie tak wielki rygor, do karczmy dostęp też powinni mieć
Ale jest jeszcze jedna kwestia. Jeśli Ci mech-fab będą mieli załóżmy 20 lv to nie będą się wykłócali z nami, że są o wiele lepsi od fabularnych bo wiadomo, będą mieli bardzo mały level. Jak to rozwiązać? No chyba, że z góry zakładamy, że level mechaniczny postaci nie ma nic wspólnego z rozwojem fabularnym albo wprowadzić tak, że mechaniczni będą nabijać sobie fabularny rozwój postaci mechaniką, a fabularni za udział w plotkach, sesjach ogólnych itp itd?
Offline
Nie nie nie... Alleria. Pomyśl. Dużo jest takich, co lubi samą mechanikę, a Twój podział ich nie obejmuje
Poza tym to się kłóci, jeśli ktoś będzie sam fabularny, to chcąc nie chcąc jest fabularno-mechaniczny (chyba że wyłączymy mu wszystkie! mechaniczne opcje. A to jest awykonalne, tym bardziej, że gra polega na połączeniu obu)
Dlatego jeśli już podział, to mechaniczni i fabularno mechaniczni ^^
Offline
Felixis, chyba mnie nie zrozumiałaś. Oczywiście, że mój podział ich obejmuje.
Mówię o tych mechaniczno-fabularnych. To oznacza, że oni by mieli mniejszy wkład w fabułę Lorgoth ale jeśli chcieliby rozegrać fabularnie coś, to jak rozstrzygnąć kto ma większy lv postaci skoro oni sobie nabijają, a fabularni nie? Tu jest problem.
Offline
Alleria znowu chcesz wprowadzenia rygoru. Po co nam to? Ludzie mają dość ograniczeń w każdym aspekcie gry. Jeśli chcą wnieść w rozwój krainy fabularny cokolwiek, zrobią to. Nie trzeba ich oddzielać od każdego innego z tej przyczyny. To po prostu doprowadzi do stworzenia prawa, które zmusza graczy do gry jak kukiełki na sznurkach.
Offline
Jak dla mnie to wystarczą OZNACZENIA "gracz fabularny", "gracz mechaniczny".
Wszystkie uprawnienia takie same, tyle że od mechanicznego się nie wymaga profilu, a fabularnemu nikt nie zarzuci że prowadzi postać jak mungoł bo go wszyscy zabijają.
Offline