Arion - 2009-04-19 22:46:53 |
Znaczy podział postaci na: - Fabularnych - Mechanicznych - Mechaniczno-fabularnych
Fabularni, będą ganiani za profilami, kartami postaci itp Mechaniczni na odwrót, nie będzie ich obowiązywał klimatyczny profil Mechaniczno-fabularni delegują się na grę taką i taką, czyli dają wszystkim do zrozumienia że grają mechanicznie, ale fabułą nie szydzą i obowiązuje ich profil.
Bo jeśli ktoś chce grać mechanicznie to go klimat męczy. Zatem po co dręczyć takich i uganiać się żeby uzupełnili profil skoro dla nich to udręka? W ten sposób Lor traci graczy a nam chodzi o jak najlepsze dopasowanie gustów dla graczy. Oni nam łaski nie robią że grają więc trza zacząć graczy na lor szanować - tyle :P
|
Felixis - 2009-04-20 00:28:36 |
podział jest dobry :D chociaż... sami "fabularni" będą mieć nieco nudno. Oznaczałoby to brak opcji takich jak kopanie węgla czy choćby wytapianie sztabek. A z doświadczenia wiem, że fajnie czasem sobie np po labiryncie pochodzić ot tak, coby marnować energię...
|
Mat - 2009-04-20 10:18:34 |
To tylko podział - wskazówka, żeby tego gracza traktować stricte mech, stricte fab czy jak hybrydę. Bo przecież nie wyłączymy energii dla takiego fabulusa...jak my z arionem zarobimy wtedy -,-?
|
Felixis - 2009-04-20 10:33:20 |
O to mi chodzi... dlatego powinno być tylko fab-mech. i mech, bo skoro i tak ci co są sami fabularni, czasem coś tam gmerają w mechanice... to po co ich jeszcze na dwa dzielić? Najwyżej weźmie sobie immunitet i tyle.
|
Mat - 2009-04-20 10:39:33 |
Jak wszyscy się wypowiedzą , zadecydujemy. Najlepszym rozwiązaniem jest po prostu założyć głosowanie za odpowiednimi pomysłami co do tego aspektu gry.
|
Deviol - 2009-04-20 11:26:32 |
Z takim podziałem spotkałem się na Crondorze i przeszedł.
Jestem za podziałem mechanika i mechanika-fabularka.
Nie wiem tylko czy mechanicznym nie dać ograniczenia wchodzenia do karczmy...
|
Felixis - 2009-04-20 13:22:07 |
Z tym się zgodzę. Skoro nie robią profilu i tylko walą mechanicznie, to po co im karczma? ^^ Chyba żeby w piwnicy zrobić "non clima" i tam by mogli włazić :)
a samych "Fabularnych" nie ma sensu robić, bo i tak byliby tacy sami jak fab.-mech. skoro nikt nie będzie miał ochoty powyłączać im wszystkich funkcji :P
|
Arion - 2009-04-20 15:14:34 |
może i rzeczywiście lepiej by było na dwa: fab-mech i mech :P Mechanicznym nie można zabronić wchodzenia do karczmy bo to będzie "ograniczenie"... po prostu grać tam mogą, niech grają, jak będą spamować lub utrudniać rozgrywkę tym co grają w klimacie, my będziemy ich karać surowiej i tyle. Style są po to żeby nakierować mniej więcej jakie podejście do gry ma dana osoba. A nóż któremuś z mechanicznych zachce się sesji w karczmie to co, reset postaci? :P Jak będą ograniczeni będą uciekać z krain :P
|
Alleria - 2009-04-20 15:33:27 |
Jestem za tym aby podzielić graczy na
fabularni - tych oczywiście ściągać aby miał dobry, klimatyczny profil i za grę np. w karczmie mechaniczno-fabularni - też profil ale już nie tak wielki rygor, do karczmy dostęp też powinni mieć
Ale jest jeszcze jedna kwestia. Jeśli Ci mech-fab będą mieli załóżmy 20 lv to nie będą się wykłócali z nami, że są o wiele lepsi od fabularnych bo wiadomo, będą mieli bardzo mały level. Jak to rozwiązać? No chyba, że z góry zakładamy, że level mechaniczny postaci nie ma nic wspólnego z rozwojem fabularnym albo wprowadzić tak, że mechaniczni będą nabijać sobie fabularny rozwój postaci mechaniką, a fabularni za udział w plotkach, sesjach ogólnych itp itd?
|
Felixis - 2009-04-20 16:59:27 |
Nie nie nie... Alleria. Pomyśl. Dużo jest takich, co lubi samą mechanikę, a Twój podział ich nie obejmuje :P
Poza tym to się kłóci, jeśli ktoś będzie sam fabularny, to chcąc nie chcąc jest fabularno-mechaniczny (chyba że wyłączymy mu wszystkie! mechaniczne opcje. A to jest awykonalne, tym bardziej, że gra polega na połączeniu obu)
Dlatego jeśli już podział, to mechaniczni i fabularno mechaniczni ^^
|
Alleria - 2009-04-20 18:28:36 |
Felixis, chyba mnie nie zrozumiałaś. Oczywiście, że mój podział ich obejmuje. Mówię o tych mechaniczno-fabularnych. To oznacza, że oni by mieli mniejszy wkład w fabułę Lorgoth ale jeśli chcieliby rozegrać fabularnie coś, to jak rozstrzygnąć kto ma większy lv postaci skoro oni sobie nabijają, a fabularni nie? Tu jest problem.
|
Mat - 2009-04-20 19:22:58 |
Alleria znowu chcesz wprowadzenia rygoru. Po co nam to? Ludzie mają dość ograniczeń w każdym aspekcie gry. Jeśli chcą wnieść w rozwój krainy fabularny cokolwiek, zrobią to. Nie trzeba ich oddzielać od każdego innego z tej przyczyny. To po prostu doprowadzi do stworzenia prawa, które zmusza graczy do gry jak kukiełki na sznurkach.
|
Valrin - 2009-04-20 20:46:22 |
Jak dla mnie to wystarczą OZNACZENIA "gracz fabularny", "gracz mechaniczny".
Wszystkie uprawnienia takie same, tyle że od mechanicznego się nie wymaga profilu, a fabularnemu nikt nie zarzuci że prowadzi postać jak mungoł bo go wszyscy zabijają.
|
Mat - 2009-04-20 21:18:32 |
Podejście Valrina jak zawsze trafia do mojego serca XD
|
Alleria - 2009-04-20 22:11:30 |
Popieram Valrina :P
|
Felixis - 2009-04-20 23:10:16 |
też popieram :D
|