Arion - 2009-04-19 22:46:53

Znaczy podział postaci na:
- Fabularnych
- Mechanicznych
- Mechaniczno-fabularnych

Fabularni, będą ganiani za profilami, kartami postaci itp
Mechaniczni na odwrót, nie będzie ich obowiązywał klimatyczny profil
Mechaniczno-fabularni delegują się na grę taką i taką, czyli dają wszystkim do zrozumienia że grają mechanicznie, ale fabułą nie szydzą i obowiązuje ich profil.

Bo jeśli ktoś chce grać mechanicznie to go klimat męczy. Zatem po co dręczyć takich i uganiać się żeby uzupełnili profil skoro dla nich to udręka? W ten sposób Lor traci graczy a nam chodzi o jak najlepsze dopasowanie gustów dla graczy. Oni nam łaski nie robią że grają więc trza zacząć graczy na lor szanować - tyle :P

Felixis - 2009-04-20 00:28:36

podział jest dobry :D chociaż... sami "fabularni" będą mieć nieco nudno. Oznaczałoby to brak opcji takich jak kopanie węgla czy choćby wytapianie sztabek. A z doświadczenia wiem, że fajnie czasem sobie np po labiryncie pochodzić ot tak, coby marnować energię...

Mat - 2009-04-20 10:18:34

To tylko podział - wskazówka, żeby tego gracza traktować stricte mech, stricte fab czy jak hybrydę. Bo przecież nie wyłączymy energii dla takiego fabulusa...jak my z arionem zarobimy wtedy -,-?

Felixis - 2009-04-20 10:33:20

O to mi chodzi... dlatego powinno być tylko fab-mech. i mech, bo skoro i tak ci co są sami fabularni, czasem coś tam gmerają w mechanice... to po co ich jeszcze na dwa dzielić? Najwyżej weźmie sobie immunitet i tyle.

Mat - 2009-04-20 10:39:33

Jak wszyscy się wypowiedzą , zadecydujemy. Najlepszym rozwiązaniem jest po prostu założyć głosowanie za odpowiednimi pomysłami co do tego aspektu gry.

Deviol - 2009-04-20 11:26:32

Z takim podziałem spotkałem się na Crondorze i przeszedł.

Jestem za podziałem mechanika i mechanika-fabularka.

Nie wiem tylko czy mechanicznym nie dać ograniczenia wchodzenia do karczmy...

Felixis - 2009-04-20 13:22:07

Z tym się zgodzę. Skoro nie robią profilu i tylko walą mechanicznie, to po co im karczma? ^^ Chyba żeby w piwnicy zrobić "non clima" i tam by mogli włazić :)


a samych "Fabularnych" nie ma sensu robić, bo i tak byliby tacy sami jak fab.-mech. skoro nikt nie będzie miał ochoty powyłączać im wszystkich funkcji :P

Arion - 2009-04-20 15:14:34

może i rzeczywiście lepiej by było na dwa: fab-mech i mech :P
Mechanicznym nie można zabronić wchodzenia do karczmy bo to będzie "ograniczenie"... po prostu grać tam mogą, niech grają, jak będą spamować lub utrudniać rozgrywkę tym co grają w klimacie, my będziemy ich karać surowiej i tyle. Style są po to żeby nakierować mniej więcej jakie podejście do gry ma dana osoba. A nóż któremuś z mechanicznych zachce się sesji w karczmie to co, reset postaci? :P Jak będą ograniczeni będą uciekać z krain :P

Alleria - 2009-04-20 15:33:27

Jestem za tym aby podzielić graczy na

fabularni - tych oczywiście ściągać aby miał dobry, klimatyczny profil i za grę np. w karczmie
mechaniczno-fabularni - też profil ale już nie tak wielki rygor, do karczmy dostęp też powinni mieć

Ale jest jeszcze jedna kwestia. Jeśli Ci mech-fab będą mieli załóżmy 20 lv to nie będą się wykłócali z nami, że są o wiele lepsi od fabularnych bo wiadomo, będą mieli bardzo mały level. Jak to rozwiązać? No chyba, że z góry zakładamy, że level mechaniczny postaci nie ma nic wspólnego z rozwojem fabularnym albo wprowadzić tak, że mechaniczni będą nabijać sobie fabularny rozwój postaci mechaniką, a fabularni za udział w plotkach, sesjach ogólnych itp itd?

Felixis - 2009-04-20 16:59:27

Nie nie nie... Alleria. Pomyśl. Dużo jest takich, co lubi samą mechanikę, a Twój podział ich nie obejmuje :P

Poza tym to się kłóci, jeśli ktoś będzie sam fabularny, to chcąc nie chcąc jest fabularno-mechaniczny (chyba że wyłączymy mu wszystkie! mechaniczne opcje. A to jest awykonalne, tym bardziej, że gra polega na połączeniu obu)

Dlatego jeśli już podział, to mechaniczni i fabularno mechaniczni ^^

Alleria - 2009-04-20 18:28:36

Felixis, chyba mnie nie zrozumiałaś. Oczywiście, że mój podział ich obejmuje.
Mówię o tych mechaniczno-fabularnych. To oznacza, że oni by mieli mniejszy wkład w fabułę Lorgoth ale jeśli chcieliby rozegrać fabularnie coś, to jak rozstrzygnąć kto ma większy lv postaci skoro oni sobie nabijają, a fabularni nie? Tu jest problem.

Mat - 2009-04-20 19:22:58

Alleria znowu chcesz wprowadzenia rygoru. Po co nam to? Ludzie mają dość ograniczeń w każdym aspekcie gry. Jeśli chcą wnieść w rozwój krainy fabularny cokolwiek, zrobią to. Nie trzeba ich oddzielać od każdego innego z tej przyczyny. To po prostu doprowadzi do stworzenia prawa, które zmusza graczy do gry jak kukiełki na sznurkach.

Valrin - 2009-04-20 20:46:22

Jak dla mnie to wystarczą OZNACZENIA "gracz fabularny", "gracz mechaniczny".

Wszystkie uprawnienia takie same, tyle że od mechanicznego się nie wymaga profilu, a fabularnemu nikt nie zarzuci że prowadzi postać jak mungoł bo go wszyscy zabijają.

Mat - 2009-04-20 21:18:32

Podejście Valrina jak zawsze trafia do mojego serca XD

Alleria - 2009-04-20 22:11:30

Popieram Valrina :P

Felixis - 2009-04-20 23:10:16

też popieram :D

www.expansion.pun.pl www.pirotech.pun.pl www.tibiacc.pun.pl www.klubymotocyklowe.pun.pl www.undeadshadows.pun.pl