Nazwa forum

Opis forum


#1 2009-04-19 22:06:14

Arion

Administrator

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 14
Punktów :   

Prawo

Kiedyś je tak sobie spisałem, pamiętam tylko tyle że dużo było zerżnięte z prawa Amorionu... tak tylko daje na wgląd żeby wnieść poprawki. Jeśli nie nadaje się do użytku będziemy dziobać nowe xD




Ustawa dotycząca agresji

§1. Jednego gracza można zaatakować 3 razy w ciągu dnia, a odstęp między każdym atakiem musi wynosić minimum 1h. Brak odstępów między atakami, lub więcej ataków niż 3 na dobę uznane zostaną za nękanie gracza i zostaną karane.
§2. Zabronione jest atakowanie graczy młodszych niż 10 dni w krainie. Chroni ich immunitet, który ma pomóc w spokojnym rozwoju postaci. Jeżeli natomiast młody gracz zaatakuje starszego (więcej niż 10 dni w krainie), ten ma prawo zaatakować raz na każdy atak w ramach odwetu.
§3. Zabronione jest atakowanie strażnic mniejszych niż 10 poziomów.
§4. Jedną strażnicę zgodnie z §3 można zaatakować 2 razy na dzień z odstępami minimum 2h.
§5. Kradzieże są karane wtedy, gdy osoba okradana złapie złodzieja za rękę (kara dla okradającego jest wtedy automatyczna i trafia on do lochów ).

System karny ustawy dotyczącej agresji

§1. Za złamanie §1 ustawy dotyczącej agresji, agresor zostaje ukarany 3 dniami w lochach pod kaucją 10.000 x Poziom postaci x Ilość ataków… Karę wymierza urzędnik za to odpowiedzialny – Książę.
§2. Za złamanie §2 ustawy dotyczącej agresji, agresor zostaje ukarany 4 dniami w lochach pod kaucją 20.000 x Wiek postaci x Ilość ataków… Karę wymierza urzędnik za to odpowiedzialny – Książę.
§3. Za złamanie §3 lub/i §4 ustawy dotyczącej agresji, agresor zostaje ukarany 5 dniami w lochach pod kaucją 100.000 x Ilość ataków x Poziom strażnicy… Karę wymierza urzędnik za to odpowiedzialny - Książę
§4. Jeżeli osoba po wyjściu z lochów złamie to samo prawo po raz kolejny zostaje wtrącona do lochów na okres zwiększony o 5 (tj 1 złamanie owego prawa = 5 dni lochów, 2 złamanie = 10 dni, 3 złamanie = 15 itd.), oraz pod kaucją minimum 100.000 x Ilość ataków x Poziom strażnicy…
§5. Nagminne, wręcz złośliwe łamanie prawa może być zgłoszone do sądu.
§6. Złamanie któregoś z paragrafów przez graczy młodszych niż 10 dni w krainie może ograniczyć się do upomnienia listowego.

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII




Ustawa dotycząca klimatu

§1. Od chwili zarejestrowania się, każdy gracz ma tydzień na to, aby wybrać rasę, klasę, płeć i inne statystyki swojej postaci. Po wyborze ma obowiązek odgrywać ją według wytycznych jakie wybrał. Np, jeżeli wybrał elfa leśnego, nie może odgrywać krasnoluda… jeżeli wybrał charakter Anielski nie może wdawać się w burdy itp.
§2. Istnieje możliwość odgrywania NPC. (W granicach rozsądku)
§3. Sterować innymi graczami może jedynie MG, żaden inny gracz nie ma takie możliwości.
§4. Podczas odgrywania postaci stosujemy następujące znaki:
*...* - by opisać otoczenie, postać, czynności, przemyślenia itp.,
’...’ – dla wypowiedzi w myślach swojego bohatera,
//...// - dla wszelkich spraw poza klimatem ,
Wypowiedzi postaci nie ograniczamy żadnymi znakami.
Dbamy o poprawność ortograficzną wypowiedzi!
§5. W całej grze obowiązuje utrzymywanie klimatu:
5.1. Zabrania się używania nazw związanych z realiami współczesności np. TV, Samolot, płyta CD itd.
5.2. Nagminne stosowanie nie klimatycznych wypowiedzi, nawet tych ograniczonych znakami: // // (w karczmie, komentarzach wieści klimatycznych itd.) będzie karane tak samo jak niechciane wiadomości OT na poczcie.

System karny ustawy dotyczącej klimatu

§1. Za złamanie §1 ustawy dotyczącej klimatu gracz trafia do lochów bez możliwości wykupienia. Jeżeli gracz pomimo obecności w lochach nie zareaguje postać zostaje usunięta. Karę wymierza osoba za to odpowiedzialna – Inkwizytor.
§2. Za złamanie któregoś z podpunktów §5 ustawy dotyczącej klimatu gracz trafia do lochów na okres 7 dni pod kaucją 50.000 x Wiek postaci. Nagminne łamanie tego paragrafu może zostać skierowane do sądu.
§3. Złamanie któregoś z paragrafów przez graczy młodszych niż 10 dni w krainie może ograniczyć się do upomnienia listowego.

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII




Ustawa dotycząca obywateli

§1. Każdy nowo przybyły mieszkaniec krainy jest zobowiązany do zaznajomienia się Konstytucją krainy oraz prawami i obowiązkami w niej zawartymi - nieznajomość prawa nie usprawiedliwia jego łamania.
§2. W czasie, gdy nie są wyłonione władze sądowe (sędziowie i prawnicy) głównymi przedstawicielami prawa są Władcy i Książęta, do nich należy kierować wszystkie sprawy prawnicze.
§3. Listy dotyczące spraw prawniczych musza zawierać jasne wyjaśnienie okoliczności i sprawy, która należy się zająć.
§4. Wszyscy mieszkańcy mają prawo do wolności słowa i wypowiedzi. Muszą jednak być wygłoszone w etykiecie i kulturze – zabrania się używania wulgaryzmów itp.
§5. Zabrania się obrażania w dowolny sposób drugiego gracza (nie postaci).
§6. Zabrania się rozsyłania reklamy w postaci linków (kierujących do innych krain) do innych graczy. Zostanie to uznane za spam, a gracz działający zostanie ukarany natychmiastowym usunięciem z gry i banem.
§7. Zabronione jest gnębienie oraz zastraszanie innych graczy.
§8. Zakazane jest szpiegowanie Mieszkańców Królestwa oraz Klanów. Jest to niegodziwy sposób na uzyskanie informacji. Mieszkańcy złapani na tym procederze zostaną postawieni przed sądem.
§9. Szpiegowanie klanów dozwolone jest tylko i wyłącznie podczas wojny między klanami.

System karny ustawy dotyczącej obywateli

§1. Za złamanie któregokolwiek z paragrafów trafia się do lochów na czas 7 dni pod kaucją 10.000 x Wiek postaci x Poziom postaci.
§2. Złamanie któregoś z paragrafów przez graczy młodszych niż 10 dni w krainie może ograniczyć się do upomnienia listowego.

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII



Ustawa dotycząca klanów

§1. Wojny muszą zaczynać się i kończyć w sposób fabularny, który nie będzie ingerował w sprawy królestwa (np. zrujnowanie pół miasta przez ową wojnę). Przywódca klanu wypowiadającego winien złożyć wypowiedzenie wojny na forum krainy w odpowiednim dziale.
§2. Wojnę można wypowiedzieć tylko z jakiegoś określonego powodu i gdy wszelkie inne środki pokojowe wyczerpią się. Oczywiście zawiść, czy dobrze udokumentowana i przedstawiona nienawiść do przywódcy klanu również jest takim powodem.
§3. Przywódca klanu wypowiadającego wojnę uwzględnić powinien czas przygotowań, w którym żadna ze stron nie będzie mogła podejmować działań wojennych (minimum 24h).
§4. Na czas wojny zasady walki wyglądają następująco:
- jeden gracz ma prawo zaatakować drugiego 5 razy na dobę, bez konieczności robienia godzinnych odstępów.
- jedna strażnica może zaatakować druga strażnicę 8 razy dziennie,
- klan zaatakować może 3 razy dziennie, jednakże klany będące w sojuszu mogą zaatakować łącznie dany klan 4 razy w ciągu dnia.
§5.  Wojna trwa do momentu aż obydwie strony nie porozumieją się i nie podpiszą paku pokoju, który musi zostać umieszczony na forum krainy.
§6. Złamanie warunków pokoju grozi karą wyznaczoną przez sędziego najwyższego.
§7. . Zabronione jest atakowanie innego klanu bez uprzedniego wypowiedzenia wojny.
§8. Klany mogą podpisywać między sobą sojusze militarne, pokojowe lub ekonomiczne. Informacja o sojuszu między klanami musi zostać opublikowana na forum gry.
§9. Każdy klan ma obowiązek posiadać tag klanowy. Musi on jednak być jednolity i używany przez ogół klanowiczy.
§10. Zabrania się używania Tagów klanów, do których nie należysz.

System karny ustawy dotyczącej klanów

§1. Za nieprzepisowy atak w czasie przygotowań określonym w wypowiedzeniu wojny grozi wtrącenie do lochów przywódcy klanu atakującego na czas 10 dni pod kaucją 10.000.000 sztuk złota. Dodatkowo spłacenie odszkodowania klanowi poszkodowanemu w wysokości strat + 500.000 sztuk złota.
§2. Za atak bez wypowiedzenia wojny grozi wtrącenie do lochów przywódcy klanu atakującego na okres 10 dni pod kaucją 10.000.000 sztuk złota.
§3. Za złamanie §4 ustawy dotyczącej klanów grozi wtrącenie do lochów (gracza łamiącego przepis) na okres 5 dni pod kaucją 10.000 sztuk złota x Poziom postaci x Ilość ataków
§4. Za złamanie §10 ustawy dotyczącej klanów grozi wtrącenie do lochów na okres  2 dni bez możliwości wykupienia + przymusowa kasacja tagu. (w przypadku gracza młodszego niż 10 dni w krainie urzędnik za to odpowiedzialny może ograniczyć się do upomnienia listownego)
§5. Notoryczne łamanie, któregoś z paragrafów zostanie zgłoszone sędzi, który podejmie wyrok.

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII





Ustawa dotycząca Sądu Najwyższego

§1. Każdy obywatel ma prawo do uczciwej rozprawy sądowej.
§2. Obywatel ma prawo zgłosić się do prawnika, któremu ma obowiązek wyjaśnić całą sprawę lub może stanąć przed sądem broniąc się sam.
§3. Rozprawa sądowa prowadzona jest w gmachu sądu przez sędziego, a w wypadku jego nieobecności rolę sędziego przejmuje Inkwizytor bądź Władca.
§4. Pozew do sądu składa przedstawiciel strony pokrzywdzonej bądź Inkwizytor pełniący funkcje prokuratora.
§5. Sędzia ma prawo odrzucić pozew gdy ten nie będzie poparty dowodem lub zeznaniem co najmniej 4 niezależnych świadków (np. w karczmie).
§6. Dowodem w sprawie może być:
- wyciąg z dziennika
- zrzut ekranu
- zeznania świadków
- inne wiarygodne źródła
§7. Oskarżony ma obowiązek stawić się w sądzie na wezwanie sędziego w ustalonym czasie, który będzie odpowiadał każdej ze stron. Rozprawa nie może czekać dłużej niż 10 dni od czasu oskarżenia.
§8. Przed odbyciem się sprawy poszkodowany może zażądać wtrącenia do lochów oskarżonego na czas ustalony przez sędziego bez możliwości wykupienia. Gdy oskarżony zostanie uniewinniony po rozprawie poszkodowany ma obowiązek spłacić odszkodowanie oskarżonemu w wysokości 10.000 za każdy dzień spędzony w lochu.
§9. Na sali rozpraw pełną władzę ma sędzia i to on określa zasady i kary za złe zachowanie podczas procesu. Dopuszczone są 2 ostrzeżenia podczas jednej rozprawy.
§10. Oskarżony który NIE pojawi się na rozprawie w wyznaczonym czasie zostanie osadzony na 7 dni w wiezieniu bez możliwości wpłaty kaucji.
§11. Decyzja sądu jest ostateczna i nie odwracalna. Jedynie Władca ma prawo ułaskawić skazanego.

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII





Ustawa dotycząca wyglądu awataru, profilu i imion.

§1. Każdy z graczy jest zobowiązany do posiadania avatara, który doda w terminie do 7 dni od daty zarejestrowania się.
§2. Avatar nie może być zdjęciem ani kadrem z filmu, gry, bajki, nie może również przedstawiać realnie istniejącej osoby (tj. aktora/piosenkarki/znajomego. Nie może również naruszać w żaden sposób praw autorskich). Gracz nie może także posiadać awataru, który posiadał już wcześniej inny gracz.
§3. Avatar nie może być wulgarny. Nie może również nawiązywać do treści erotycznych, rasistowskich, nazistowskich, politycznych ani w jakikolwiek sposób nie może obrażać innych graczy.
§4. Avatar nie może zawierać symboli ani rzeczy związanych z realiami współczesności (TV, słuchawki, samochód)
§5. Avatar musi być zgodny z osobowością bohatera, posiadaną rasą oraz klasą.

§6. Każdy gracz ma obowiązek dodać profil składający się z przynajmniej pokrótce opisanej postaci (głównie: charakter, wygląd, zajęcia, historia) w ciągu 21 dni od daty zarejestrowania się.
§7. Profil w żaden sposób nie może obrażać innego gracza, nie może wyśmiewać się z osób współczesnych ani nie może posiadać tekstów innych autorów, które sobie gracz podpisze jako swoje własne.
§8. Nie wolno zamieszczać w profilu zwrotów gry mechanicznej ani znalezionych bugów.
§9. Profil nie może zawierać informacji o innych graczach, o ile nie wyrazili oni na to zgody.
§10. Profil musi zostać utrzymany w klimacie fantasy.
§11. Grafiki w profilu nie mogą przekraczać ramek, gdyż psuje to ewidentnie kolumny i layout gry, przez co niektóre z opcji mogą ‘wyparować’.
§12. Zabrania się wklejania profilów w postaci jednego wielkiego obrazu…

§13. Imię musi być utrzymane w klimacie fantasy tj. Niedopuszczalne jest używanie:
13.1 imion POLSKICH i popularnych w obrębie naszego języka
13.2 nazw własnych (przynajmniej tych najbardziej znanych - np. nazw rzeczy, krain...)
13.3 imion bohaterów książek, filmów, komiksów, nazw zespołów muzycznych, itp.
13.4 imion zastrzeżonych prawnie w krainie Lorgoth.
§14. Dozwolone są imiona pochodzące z mitologii, demonologii (itp) oraz nazwy realne nie pochodzące z j. polskiego.
§14. Każdy jego człon zaczynał się będzie 'wielką' literą, wyłączając z tego przedrostki czy tytuły, typu "sir", "von" itp.
§15. Imię nie będzie posiadało cyfr oraz znaków specjalnych (wyjątek stanowi ‘apostrof’ )
§16. W krainie nie mogą istnieć dwie osoby o tym samym imieniu.
§17. Wszelkie powyższe postanowienia co do imion dotyczyć będą też nazwisk.

System karny ustawy dotyczącej wyglądu awataru, profilu i imion

§1. Za złamanie §1 grozi wtrącenie do lochów na okres 10 dni bez możliwości wykupienia. Jeżeli natomiast gracz nie zareaguje w ciągu kolejnych 7 dni pobytu w lochach, postać może zostać usunięta.
§2. Za złamanie §2, §3, §4, §5 urzędnik za to odpowiedzialny – Inkwizytor może upomnieć słownie z prośbą o zmianę. Wtedy osoba upomniana ma 1h na zmianę od czasu zalogowania. Jeżeli nie zareaguje trafia na 10 dni do lochów bez możliwości wykupienia. Jeżeli nie zareaguje przez 7 dni, a będzie aktywna - postać ulega kasacji.
§3. Za złamanie któregokolwiek z paragrafów §6-§7 urzędnik za to odpowiedzialny – Inkwizytor ma obowiązek zwrócić się z pisemną prośbą o zmianę. Jeżeli owa osoba nie zareaguje w ciągu 1h trafia do lochów na okres 10 dni bez możliwości wykupienia. Jeżeli dana osoba będąca w lochach nie zareaguje przez 7 dni a będzie aktywna, postać ulegnie kasacji.
§4. Za złamanie któregokolwiek z paragrafów §13-§17 urzędnik za to odpowiedzialny – Inkwizytor ma obowiązek zwrócić się z pisemną prośbą o zmianę. Jeżeli owa osoba nie zareaguje w ciągu 1h trafia do lochów bez możliwości wykupienia. Jeżeli gracz nie zareaguje w ciągu 7 kolejnych dni pomimo aktywności, postać ulegnie kasacji.


Obowiązki graczy pełniących znaczące funkcje w krainie

Władca/Władczyni – (2) Pełnią główną funkcje wykonawczą i ustawodawczą. Zarządzają grą, pilnują obowiązków innych urzędników, pomagają w pracy innym, służą rada dla graczy młodszych…

Książęta/Księżniczki – (3) Zajmują się stroną klimatyczną jak i mechaniczną. Do ich obowiązków należy:
- Logowanie się co najmniej 1 na dzień
- Czyszczenie karczmy gdy liczba wiadomości przebije 500
- Odpowiadanie na pytania graczy młodszych jak i starszych, którzy zwrócą się doń z pytaniem
- Rozstrzyganie spraw mechanicznych (tj nieprzepisowe ataki na klan, drugiego gracza, strażnicę itp.)
- Pilnowanie klimatu w karczmie
- Pełnienie funkcji adwokatów (gdy wymaga tego sytuacja)
- Gdy przekracza ich możliwość odpowiedzenia na dane pytanie skierowanie gracza do innej osoby, kra będzie w stanie pomóc.
- Kierowanie problemów do rang które są za to odpowiedzialne (np. brak profilu do inkwizytora gdy ten tego nie zauważy)

Inkwizycja – (3) Do obowiązków inkwizycji należy:
- Logowanie się co najmniej raz na 2 dni
- Sprawdzanie profili graczy
- Sprawdzanie zgodności avatarów i imion graczy
- Pełnienie funkcji prokuratora (gdy wymaga tego sytuacja) lub sędzi na prośbę władcy.
- Wtrącanie do lochów graczy łamiących przepisy oraz pilnowanie dni w lochach (np. jeżeli gracz nie zareaguje przez 7 dni w lochach na prośbę o zmianę awataru należy go usunąć)
- Pomoc i rola posłów (przyjmują od graczy wszelakie pomysły na zmiany, przebierają i przedstawiają władcy te najbardziej sensowne)

Mistrz Gry – (3) Do obowiązków MG należą:
- Bardzo często logowanie się do gry i przebywanie w krainie
- Prowadzenie sesji w karczmie (na prośbę dwójki graczy)
- Prowadzenie sesji na forum gry oraz główna pomoc w rozwoju fabularnym gry.
- Pilnowanie klimatu w każdej z części gry.

Karczmarka – (2) Do obowiązków Karczmarek należą:
- Częste logowanie się do gry i przebywanie w karczmie.
- Klimatyczna obsługa klientów w karczmie
- Pilnowanie klimatu w karczmie
- Organizowanie festynu co najmniej raz na miesiąc…

Bibliotekarz – (1) Do obowiązków Bibliotekarza należą:
- Logowanie się co najmniej raz na tydzień
- Przeglądanie tekstów innych graczy i ich zatwierdzanie

Kapłan – (2) Do obowiązków Kapłana należą:
- Logowanie się co najmniej raz na tydzień
- Udzielanie ślubów

Sędzia – (1) Do obowiązków Sędzi należą:
- Logowanie się co najmniej raz na dwa dni (częściej podczas rozprawy)
- Udzielanie sprawiedliwych wyroków
- Kontaktowanie się z władcą w razie jakichkolwiek sprzeczności

Żebrak – Rangę te przyznaje się graczom, którzy nie łamią prawa lecz w każdy możliwy sposób próbują wyłudzić od innych graczy pieniądze. Np. poprzez pocztę, ogłoszenia, profile itp.

Rycerz/Dama – Rangi te są rangami honorowymi. Przydziela się je za wybitne zasługi królestwu lub przymusowe zejście z rangi po odpowiedzialnym jej pełnieniu przez długi czas. (Przymusowe – np. brak czasu w życiu realnym)

Offline

 

#2 2009-04-20 00:05:35

Felixis

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 23
Punktów :   

Re: Prawo

mówiłam coś na temat gazety, ale nikt nie słucha

Offline

 

#3 2009-04-20 15:11:38

Arion

Administrator

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 14
Punktów :   

Re: Prawo

No mówiłaś, to prawo wkleiłem tylko na sztukę, waszym zadaniem jest wychwycić co trza i umieścić to w postach żebym potem na czerwono mógł poprawiać. Na czymś trzeba się oprzeć

Offline

 

#4 2009-04-20 19:39:00

Mat

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 13
Punktów :   

Re: Prawo

Npce - dozwolić w granicach rozsądku.
Imiona - też pozwolić na pewne pospolite imiona ze świata realnego (nie polskie). Skoro każdy ma tworzyć hupsiumupsusia żeby sobie pograć zwykłym rzeziemieszkiem...no cóż, dla mnie to lekki brak realizmu. Świat nie składa się tylko z tolkienowskiego słowotoku. Ma też te szare i pospolite barwy, których my tak bardzo staramy się nie zauważać.
Redakcja gazety - aut. Gazety zaczęto wydawać grubo po wiekach średnich, a jak zauważyłem każdy trzyma się tego okresu jak tonący brzytwy...
Aha. Chciałbym dodać do prawa jeden istotny punkt. Zauważyłem, że pewni ludzie promują tutaj hasło "nie , bo dzieci patrzą". Moim zdaniem, to jest jedna wielka pomyłka. Skoro logują się do gry, powinny być uświadomione, co ich tu czeka. Nie powinno się ograniczać grających złe/podłe/brutalne postaci z tego powodu. Rozumiem, że dziecko nie powinno widzieć takich treści, ale nie może to zmuszać każdego do grania dobrej i cukierkowej postaci z tych przyczyn.

Offline

 

#5 2009-04-20 21:41:37

Valrin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 10
Punktów :   

Re: Prawo

Ludzie z gazety i tak się opieprzają (a nawet kiedy się nie opieprzają nic im nie wychodzi). I dla tego przede wszystkim gazeta powinna przestać istnieć.

A czemu nie imiona polskie? Taki Bdzigost, Chociemir czy Izbylut jest mniej klimatyczny od jakichś tam Geraltów? Nawet jakiś Michał czy Piotr byłby zadowalający ;p

Offline

 

#6 2009-04-20 22:56:51

Mat

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 13
Punktów :   

Re: Prawo

Dlaczego ty i imię Izbylut kojarzy mi się z izbą wytrzeźwiającą ?
Tylko nie jakieś Piotry i Tomki XD Każde imię nie brzmiące zbyt polisz-kicz jest jak dla mnie ok. Nawet Bździgost.

Offline

 

#7 2009-04-20 23:09:00

Felixis

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 23
Punktów :   

Re: Prawo

13.4 imion zastrzeżonych prawnie w krainie Finon.   <- tu chyba powinno być "lorgoth"

Wg mnie polskie by mogły być.. Ale raczej "staropolskie", bo jak w krainie namnoży się "karolin", "darii" i "maciusiów" to będzie źle ;d Chociaż... no właśnie. Jak pozwolimy na polskie, to tak czy siak ktoś da jakieś idiotyczne i nie pasujące...

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wsk.pun.pl www.poapkrakow.pun.pl www.shaolin-silkroad.pun.pl www.klaczusxp.pun.pl www.wolnelubanie.pun.pl