Nazwa forum

Opis forum


#1 2009-04-19 17:58:45

Arion

Administrator

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 14
Punktów :   

No

A więc, głównym naszym zamysłem i celem jest, odnowienie/odświeżenie Lor, tak by przyciągnąć dużą ilość graczy i żeby od nas nie uciekali (jak teraz ). Z Matem ogólnie nam chodziło by zmniejszyć rygor, nie ganiać za KP, profilami i innymi takimi bo gracze w ten sposób się męczą i wolą iść w pizdu do innej krainy niż zmagać się z naszymi rangowymi

W planach mamy:
1. "błahą" (jak to mat nazwał) storyline, która naprowadziła by jedynie graczy. Nie ma być skomplikowana a prosta i przejrzysta
2. Zmienić bóstwa na kulty, by religie ciut ożywić bo dla większości i tak to jest najmniej potrzebna opcja
3. Ładny opis geografii w której usadowimy wokół krainy między którymi będą transakcje i handel (więcej tematu na fabułe w przyszłości)
4. Ograniczyć rasy do 5: Elf, Krasnolud, Człowiek, Ork, Gnom... bez prestiżowych bo robi się bałagan a dopilnować i tak się nie da...
5. Dodać rangę Gubernatora/Dowódcy... gubernator zajmuje sie miastem w klimacie, dowódca w mechanice...
6. Profesje, planowaliśmy wyrzucić całkowicie... chociaż nie wiadomo jeszcze, tu stawiamy - ?

Falaris będzie pracował nad ajaxem
Ja z Deviolem chcemy zając się prawem. Obiecał że napisze "klimatycznie", więc jeszcze nie wiem czy się bać
Mat zajmię się bóstwami bo to głównie jego pomysł i tylk oon rozumie o co chodzi w 100% ;D
Valrin albo pomoże w prawie albo rozbuduje arene, najlepiej jedno i drugie
Alleria i Felixis zajmą się opisami wszelakimi

Przyjdzie Mat to wyjaśni o co chodzi dokładniej i co chcemy zmienić w lor żeby działało jak trzeba bo po długiej dyskusji on ładniej ujmie to w słowa

Offline

 

#2 2009-04-19 18:17:57

Felixis

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 23
Punktów :   

Re: No

hmmm. Odnośnie pkt 2, byłoby ciekawie. Tak to są ci bogowie...a większość i tak wyznaje ateizm, albo swoich innych. Są po prostu wyświechtani i zbyt "ogólni"

4 - zapomniałeś o mieszkańcach, typu pół-elfy

co do 6, profesje w sumie można wywalić... bo potem wszyscy złodzieje nagle są skrytobójcami, a magowie nekromantami... Jak ktoś będzie chciał być szermierzem, to sobie to napisze w profilu i tyle.

Reszta ok


Moja główna propozycja:
7. Pozbyć się gazety! ani to klimatyczne, ani zgodne z ustrojem królestwa. Druku nie ma, to ciekawe jak tę gazetę robią w kilkuset kopiach... ;p Od takich rzeczy są plotki, wieści i tablica ogłoszeń... [Deviol wie o czym mowa ]

Offline

 

#3 2009-04-19 18:38:42

Falaris

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 2
Punktów :   

Re: No

Jestem za tym żeby wszystkie rasy zostały ( bo sie napracowałem nad nimi jak ...)  a jedynie żeby był rygor co do ras prestizowych a co do normalnych no nie  prestiżowych za bardzo ludzie nie chcą ale ważne żeby było coś zwiazane z klimatem ;p chociaż i tak nie wiem o co kaman w tym ;p

Offline

 

#4 2009-04-19 19:26:04

Alleria

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 7
Punktów :   

Re: No

Według mnie najlepiej gdyby były rasy takie jak :człowiek, elf, pół-elf, krasnolud, ork, gnom, jaszczuroczłek, drow, hobbit i jeśli ktoś by chciał rasę, która nie mieści się w owym kanonie to wyznaczyć np. dwie osoby, które są odpowiedzialne za przyznawanie owych niestandardowych postaci.

Offline

 

#5 2009-04-19 19:48:16

Falaris

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 2
Punktów :   

Re: No

no no ale błagam was xD zapłaciłem 50 zeta za layout do kompendium gdzie są rasy prestiżowe one muszą być

Offline

 

#6 2009-04-19 21:21:54

Valrin

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 10
Punktów :   

Re: No

Jak 50 zeta to rzeczywiście nie można wywalić ;p

Zgadzam się prawie we wszystkim, oprócz tych ras (i tak gówno mnie to obchodzi, czy fabularnie sesję prowadzę z półdemonem czy z lemurołakiem).

Aha...
"gubernator zajmuje sie miastem w klimacie, dowódca w mechanice..."
Czyli dokładnie co robiłby dowódca?

Offline

 

#7 2009-04-19 21:56:10

Mat

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 13
Punktów :   

Re: No

Zacznę od prostych rzeczy...
Rasy są wybierane ze względu na statystyki. Nie istnieje sposób aby rozdzielić wybór poziomu statystyk i rasy? Po prostu dodać dodatkową opcję wyboru(taki znak zodiaku np), oddzielną od obecnych ras a te istniejące przemianować na jakiś inny sposób. Czyli np byłaby możliwość wybrania człowieka z przyrostem 3.5 siły za Ap itd. No to tak mechanicznie ponarzekane ;p

Religie
Tutaj po prostu panuje samowolka. Wszyscy biorą tartusa, iluminati, heluvalda. I nawet jak piszą, że są fanatykami, objawia się to ... jednym zdaniem? Nawet jakoś nie widać, żeby religia miała dla nich jakiekolwiek znaczenie. Dlatego proponuję kulty, określone odpowiednią charakterystyką. Np religia a i b ciągle się nienawidzą dlatego wyznawcy mają zawsze na pieńku ze sobą nawzajem. Co do samych kultów to już dłuższy wywód.

Rangi
No cóż...tutaj to mamy bajzel i ogólne wielkie halo. Inkwizycja sobie lata i pali wszystkich bo to tamto siamto, chociaż nawet nie są zdolni czasami podać logicznych powodów decyzji, tylko jakieś dziwne aluzje. Mamy książęta, niech się zajmują mechaniką, po jednej osobie na miasto. Dajmy trzy osoby pełniące funkcję gubernatorów/merów/burmistrzów/mistrzów jedi jako utrzymujących klimat. I to nie ciągłymi groźbami, tylko pomocą jakąś konstruktywną.

Regulamin
Zwolnić z walką z PG. Takie wykładanie jej na pierwszy plan i robienie z każdego potencjalnego pałergajmera wszystkim wychodzi bokiem.

KP
Porażające wymogi...ja nie wiem co ma znaczyć tłumaczenie, że skrytobójca nie może używać farby na twarzy bo to marines w czasach nowożytnych stosują. A to tylko jeden przykład skrajnego...czegoś. Nie znam nazwy na to. Po prostu paranoja. Jak ktoś pisze, że ma sztylet, to nie wymagajcie od niego opisania pod jakim kątem do nogi się buja. Przeszliśmy ze skrajnego braku klimatu w skrajny nadmiar szczegółowości

Profesje...
No cóż, widząc że mamy ludzi zajmujących się tylko magią, proponuję albo wywalić to w cholerę i niech każdy opisuje sobie sam postać, albo ograniczyć się do jak najogólniejszych. Bo w końcu dostaniecie prośbę o dodanie profesji pokroju "Mistrz Plagi" ponieważ Nekromanta nie wystarcza jednemu jegomościowi.

Rasy prestiżowe...
Uh...wywalić...dla mnie pomyłka. Jak chce, niech gra nawet wielkiego gluta pierwszy z brzegu novice. Dajcie ludziom pomarzyć, a nie spełniać tylko zachcianek "miszczów ras"

Geografia...
No nie kłócę się z nią, ale określić umiejscowienie krainy w świecie i nie nazywać jej pępkiem świata za przeproszeniem.

Fabuła
Zróbmy coś takiego żeby ludzie mogli dopasować swoje postacie a nie albo rezygnować na starcie "bo twój drow musiał wyjść na powierzchnie na północny wschód od Vorgoth a nie w XXX żeby tu grać" albo pisać zupełnie nowych. Dajcie możliwość przybycia z daleka itd...

Jak coś sem przypomnem dopiszem...

Ostatnio edytowany przez Mat (2009-04-19 21:58:09)

Offline

 

#8 2009-04-19 22:23:33

Felixis

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 23
Punktów :   

Re: No

Jeszcze się wypowiem, odnośnie Religii:

pomysł z zatargami między sobą jest dobry... ale proponuję, żeby tych bogów było nie wiem... ze 4, może 6? i dajmy graczom wolną wolę... jeśli chcą mieć "innego bożka" niech sobie mają. Z tym że, wymóg były jeden... bóstwo byłoby słabsze od tych głównych i byłoby pomniejszym sługą od tych, które wymyślicie. Bo przecież można wierzyć w demony i inne... to niech i one komuś służą, choć pobieżnie. A nie że potem ktoś sobie wymyśla boga, który jest "mega super i wszystkich zabija"

Offline

 

#9 2009-04-19 22:32:44

Mat

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 13
Punktów :   

Re: No

Dokładnie wychwyciłaś moją intencję. Kulty mają pozwolić na dowolność wyboru bóstwa/patrona. Niech ktoś sobie wieży w boginię księżyca, księżycowego wilka, gwiazdy, księżycową studnię a nie był ograniczony tylko do pustej postaci jednego boga. Chciałem tutaj wprowadzić więcej kultów - chaosu, natury, światła, panteon politeistyczny i monoteistyczną fanatyczną religię. Ale to wszystko może ulegać zmianom przecież. Nie można zabronić wiary w konkretnego demona ( powiedzmy zajmującego się rozkładem) jeśli wybrało się wiarę w Chaos. I tak to ma wyglądać. Oczywiście wiara w religię monoteistyczną odbiega od tego, tam wszyscy wierzą w jednego więc...nie mają wyboru.

Offline

 

#10 2009-04-20 00:01:44

Deviol

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 2
Punktów :   

Re: No

Zastanawiam się nad celem tej reformy... Przyciągnąć graczy? Niech będzie... czy stawia się na jakość czy ilość graczy. Mógłbym ich podzielić na kastę "Noob" i "Pro". Poniżej zamieszczę opcje, które przedstawią jakim graczom pójdzie na rękę.

1. Prostą historią zadowoli się każdy noob. Starsi gracze sobie pójdą z powodu nudy. Noob > Pro
2. Osobiście opcja mi się podoba, a na bazie religii można stworzyć cały świat. Idea teocentryzmu jak najbardziej mi pasuje... Noob < Pro
3. Geografia jest już opisana. Rejony Lorgoth, krainy. Rzekomo według mojego projektu miał być odcinek kontynentu nazwany "Krajem Trolli". Jak chcecie, możecie zaczynać od zera. Noob = Pro
4. Podstawowe rasy będą na rękę młodszym graczom, a starsi gracze też potrafią docenić ich walory... Wśród obu grup znajdą się tacy, którzy będą chcieli grać jakąś nietypową rasą, ale między tymi grupami jest różnica. Noob chce być fajny, zajebiaszczy i w ogóle, a Pro chce się pobawić jakąś trudniejszą w odgrywaniu rasą. Noob > Pro
5. Są w Lor trzy miasta. Każde z nich będzie miało swojego zarządcę, czyli władcę, burmistrza, itp. Ewentualnie da mu się możliwość wyboru pomocnika w formie zastępcy.
6. Profesje. Tu podzielam pogląd o ich usunięciu. Mogą pozostać standardowe klasy postaci, a pod nie ktoś sobie dopasuje profesję w profilu.
7.(by Fel) Prasa drukarska Gutenberga wyszła w pierwszej połowie XVIw. Wszystko zależy od tego na ile datuje się czasy Lor, a nawet gdy będzie ów prasa, to i tak książki swoje będzie kosztować... wątpię jednak by masowo drukowano gazety. Raczej mówcę by puszczono w miasto, a zamiast gazety, władza mogłaby aktualizować plotki - walnąć tekst, że ciastkarnia pewnego niziołka sprzedaje czerstwe pierniki, itp.

~Ideas by Mat~
Z większości punktów wyjdzie wolna amerykanka, a co za tym idzie - Lorgoth zamieni się w masówkę.

~Idea by Deviol~
Prawo jakie chciałem napisać, miało być prawem FABULARNYM, a nie klimatycznym. Prawo fabularne, czyli prawo, które dotyczy wyłącznie fabularnego aspektu krainy, zbiór przywilejów, urzędów, podatków, ulg, listę zakazanych substancji, prawo cywilne, itp. Swojego czasu egzekwowałem przez siebie opracowany zbiór praw fabularnych i to był całkiem ciekawy smaczek...

W związku z tym, że zmiany mają na celu uproszczenie gry, moja myśl nie przejdzie. Za trudne dla noobów, którzy wychowali się na cRPGach XXI wieku, a nie sięgną po taką legendę jaką jest Planescape: Torment.
Obecnie, jeżeli chodzi o całą sprawę, nie przyłożę do tego palca. W tej chwili niet. Popatrzę czy coś się zmieni, a jak wszystko będzie dążyć do uproszczenia gry... opuszczę forum. Nie pomogę, tylko utrudnię prace.

EDIT1: Doszły dwie dodatkowe wiadomości... nie chce mi się edytować.

Offline

 

#11 2009-04-20 10:05:04

Felixis

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 23
Punktów :   

Re: No

Co do wypowiedzi Deviola... też jestem za tym, coby nie była to zwykła masówka. Przy okazji mam pomysł, jak to naprawić

1. HISTORIA: Skoro "błahą" historyjką zadowolą się początkujący, a starzy wyjadacze nie będą z niej zadowoleni... to czemu nie zrobić obu? Znaczy w sensie... że główna będzie ta prosta i prostolinijna, a jeśli ktoś będzie chciał się zagłębiać w szczegóły... to tutaj oczom jego ukaże się coś o wiele większego... "tajne" informacje o których nie wie prawie nikt... etc. Przykład (tak na odwal, ale może kogoś zainspiruje):

[wersja normalna] Zgromadzono duże środki pieniężne i wyruszono na wyprawę.
[wersja PRO] Królestwo nie było w stanie zdobyć TAKICH pieniędzy... Oznaczałoby to bowiem, że zostaną z niczym, a przecież zysk nie był stuprocentowo pewny. Sięgnięto do ostateczności... Dowódca-ulubieniec samego króla-wyruszył wraz z garstką ludzi, by plądrować własne ziemie. Przebranie, miało zapewnić im anonimowość. Plan jednak nie był dograny do końca... gdyż podczas jednej z walk "ze swoimi", jeden ze strażników zabił dowódcę. Wkrótce po tym, ślad po nim zaginął, choć wtajemniczeni wiedzą, że za ów czyn głową zapłacić musiał. (...) bla bla bla

jak widać "trochę" się to różni treścią, ale przecież w obu zdobywają pieniądze, tak? Co to "noobów" obchodzi w jaki sposób? Tak... wiec to by była moja propozycja co do punktu 1szego... [nawet ja mogę "ubarwić" historię ]


2. KULTY: O Religii już pisałam. Kulty to naprawdę świetny pomysł. W "tych" bogów nikt nie wierzy, bo w sumie... co oni im mogą dać fabularnie? Zaraz byliby ścigani przez MG albo kogoś, za PG i takie inne. Temu każdy wymyśla swojego boga... Dlatego przy rozpisce kultów, proponuję też zamieszczać małą informację, co te bóstwo lubi, jak robią dla niego wierni ^^ Takie małe naprowadzenie, dla "fanatyków", ale jednocześnie nic pewnego do końca.


3. GEOGRAFIA: Tu zgadzam się z Deviolem, że opis przecież już jest. Owszem, można go nieco "pozmieniać" i dodać to o czym mówił Arion. Najlepiej by było, gdyby znane były jedynie pobliskie tereny, alb oz którejś ze stron, byłaby granica, za którą rozciąga się "nieznane" (gdzie nikt nie chce się zapuszczać, dla własnego bezpieczeństwa). Stamtąd mogliby ewentualni wrogowie przypełzać, lub ci, co chcą być totalnie "znikąd". Wtedy jest możliwy element zaskoczenia, a nie że miesiąc wcześniej już nam doniosą o tym, kto tu lezie, nie dając możliwości popalenia wiosek i pomordowania ludzi... ];>


4. RASY: Jeśli damy ludziom do wyboru wszystkie rasy (łącznie z prestiżówkami), zaraz namnoży nam się pół-demonów chcących zawładnąć światem... Jeśli zostawimy podstawowe, niektórym naprawdę będzie się nudzić... Ktoś chociaż pobieżnie powinien pilnować, by drowy nie skakały z radości na jednej nodze, nurzając się w różowych kwiatuszkach (chyba że im palma odbiła ), a wampiry nie chodziły nago w samo południe...
Tutaj zrobiłabym tak... żeby zostawić rasy podstawowe, ale jeśli ktoś chce grać kimś innym, to nie wiem... albo zgoda od mg [ale bez 2 tygodniowego tłumaczenia], albo po prostu gra. Ewentualne wybryki natury by się tępiło, lub-co lepsze-naprowadzało na dobrą drogę. "Pro" zauważą, że można grać kimś innym, "nooby" niekoniecznie, bo nie będzie napisane to czcionką 20 na głównej stronie. Wtedy każdy spełni swoje skryte marzenia, ale bez przegięć


5. DOWÓDCY MIAST: pomysł dobry. Na pewno ludziom będzie się podobać możliwość zdobycia takiej funkcji... Oszustwa, przekręty, korupcja i morderstwa.. wszystko po to by dojść do władzy ];> ale tylko fabularnie! Mechaniczne "bajery" powinien mieć tylko władca, ewentualnie osoba zaufana. A fabularny dowódca niczym marionetka... *zaciera łapki*


6. PROFESJE: wywalić i już! Wiem że się męczyli z rozpisaniem, ale im więcej jest takich "funkcji" do wyboru... tym bardziej osaczamy gracza. Wymuszamy na nim wybór i grę "tak jak my chcemy", a często wizje graczy do tego kanonu nie pasują ^^

7. GAZETA: tu się powtórzę, że proponuję wywalić. Wiem że "wszystkie gry taką mają", ale po 1sze, zauważcie proszę, jak to jest z redaktorami ;p albo są i nic nie robią, albo nie ma ich wcale. Prawie tak jak z karczmarzami, którzy w karczmie nie siedzą. Twórczość wrzucać można do biblioteki, ogłoszenia na tablicę, a artykuły i plotki, do plotek... Co prawda, nie będzie wtedy wywiadów, ale jakoś się to przeżyje.



Moje pomysły, nie tyczące się tych punktów, dam do innego tematu

Offline

 

#12 2009-04-20 10:37:01

Mat

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 13
Punktów :   

Re: No

Geo

Co do geografii to po prostu chcemy, aby kraina miała miejsce. Bo mamy opis wyglądu lorgoth, ale nie wiemy czy to jedyne królestwo na świecie, czy graniczy z morzem wewnętrznym od zachodu, czy to wielki ocean? Proponuję po prostu rozpisać delikatnie umiejscowienie w świecie, nie grzebiąc mocno w samej krainie. Jakoś zawsze miałem problem z graniem...w takim nieokreślonym, zupełnie bezpostaciowym wymiarze.

Rasy
Proponuję ograniczanie z prostego powodu - tworząc jakieś dziwne rasy, od razu lecimy w coś na kształt prestiżówek. Co do mieszańców - nie dodawać ich jako rasy, chyba że stworzyć odzielną kategorię, "Mieszaniec", która wymagałaby opisu dokładnego jakich rodziców się posiadało. Dalej, nie widzę potrzeby aby tworzyć udziwnionych ras, skoro grać będzie nimi paru zapaleńców. Lepiej dodać kategorię "Inna", która wymagałaby odpowiedniego opisu rasy i postaci. Bo klimatu nie zarzucimy przecież, a raczej gracze szukający wyzwania będą chętni takie coś opisać.

Rangi
Tutaj chciałem z Arionem ograniczyć do zupelnego minimum ilość osób ze specjalnymi uprawnieniami. Jak na razie mamy full inkwizytorów, kyorli, mg, książąt itd z których tylko garstka coś robi. Coś konstruktywnego. Bo o wybrykach we wszystkich kierunkach to nie mam ochoty wspominać już więcej.
Dowdcy straży mieli być osobami odpowiedzialnymi za opiekę mechaniczną nad krainą, gubernatorzy czy tam książęta - za klimatyczną. I to wystarczy w zupełności. Oczywiście będą ludzie typu - kapłan, karczmarz itd... ale to trzeba troszkę dopracować. Bo będzie tak jak zawsze - karczmarze nie wchodzą do karczmy, ludzie mogą kraść wszystko z półek itd. Mnie naprawdę irytuje widok człowieczka który na oczach wszystkich po prostu bierze sobie wszystko zza szynku. Sam staram się po prostu kontrolować npca dziewki karczemnej, żeby miało to ręce i nogi.

Historia
Proponuję poczekać na duuuuużą i dobrą fabułę. Na razie musimy dać ludziom odrobinę odpoczynku po zupełnej zapaści jaka jest w tej chwili. Gracze boją się grać, bo postacie są non stop nieodpowiednie, próbując coś robić trafiają na mur mg, którzy wymagają cudów od początkujących. No...po prostu z tego co wiem, to każdy po prostu traci ochotę na tę grę.
Proponuję po prostu dać ludziom wejść w grę, zobaczyć, że ona jednak nie umarła i dopiero zacząć pisać historię bardzo zaawansowaną. Albo im pozwolić dopisać się do fabuły. Naprawdę, to lepsze niż czekanie aż łaskawie ktoś ruszy dupsko aby turniej potoczył się dalej.

Offline

 

#13 2009-04-20 15:19:20

Arion

Administrator

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 14
Punktów :   

Re: No

A jeszcze jest jeden motyw który wniosła Istel, podział wieści na Turmion i Vorgoth... Ma to sens czy nie? Co poniektórych może denerwować ciągłe zmienianie miasta żeby tylko wieść sobie przeczytać... osobiście mi bez różnicy ale może wy macie jakieś sugestie co do tego.

Ray specjalne można dawać ale bez przesady i bez jakiś wymagań... zaroi się miasto od ras specjalnych - wampirów (np) i co? Obojętnie kto będzie że tak powiem "werbował" na rasę specjalną nie dopilnuje tego kogoś po przydzieleniu. Napisze ładne podanie a w sesjach będzie robił swoje. Jak wykaże się swoją dojrzałością i umiejętnością na skalę większą niż sesje z MG, można mu rasę prestiżową przydzielić.
Jeśli by tak było, nie można mówić tego oficjalnie bo każdy by się na chama pchał... po prpostu, sesja, Pan X sam z siebie się stara po wszystkim idzie propozycja o zmianę rasy, wtedy ma prawo zadecydowania, tak lub nie.

Offline

 

#14 2009-04-20 15:40:40

Alleria

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 7
Punktów :   

Re: No

Co do miast i wieści w każdej inne to zależy na co chcemy stawić. Jeśli zechcemy aby Lorgoth zaczęło kłaść większy nacisk na fabularną część gry to uważam, że podział na miasta jest dobry bo każde ma przecież swoją inną historię i inaczej nieco funkcjonuje. Możemy np. zrobić trzy miasta w których gracze będą mogli mieszkać. Główne Królestwo - Lorgoth. Turmion- miasto np. rzemieślników i trzecie Port "jakiś tam" - jako miasto rekreacyjne albo nadbrzeżne.

Offline

 

#15 2009-04-20 16:50:58

Felixis

Użytkownik

Zarejestrowany: 2009-04-19
Posty: 23
Punktów :   

Re: No

Arion, nie chodzi o to by ktoś pilnował rasy w sensie "jak nie napiszesz to nie możesz". Każdy gra jak chce, ale ktoś musi patrzeć, czy jak już grają, to w profilach nie mają PG a w karczmie nie wyczyniają cudów...

Co do wieści, popieram Allerię

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.waleczniwojownicy.pun.pl www.demoris.pun.pl www.swewok2.pun.pl www.menadzer2009zuzlowy.pun.pl www.szkicuj.pun.pl